DALŠÍ AKTIVITY

a)

Dotazníky s vyhodnocením, např. týdenní stereotypy: žáci pracují  v mezinárodních skupinkách a každá trojice má svou WIKI stránku s tabulkou/formulářem, kterou má za úkol postupně vyplňovat ( na příklad se můžete podívat ZDE). Každý ze studentů pak má za úkol přečíst si záznamy svých partnerů, porovnat je a reagovat na ně ( na příklad se můžete podívat ZDE). Jiný příklad je dotazníky o jídelních zvyklostech. Studenti vytvoří dotazníky v Googledocs – formulář s otázkami na jídelní zvyklosti. Ten umístí na Twinspace . Pak si vzájemně na tyto dotazníky odpovídají a nakonec autoři dotazníku odpovědi vyhodnotí. ( na příklad se můžete podívat ZDE)

b)

Společné psaní příběhu: pracuje se v mezinárodních týmech, studenti jedné země napíší začátek a pošlou partnerům, ti pokračují a pošlou zpět atd. Například jsme takto vytvářeli scénář k seriálu. Mezinárodní skupinky (2 čeští + 2 zahraniční studenti) dostali téma (romantický seriál), hlavní postavy( zloduch, křehká dívka, gentleman atd.) a základní pokyny (kolik míst, scén apod.) Následně se vybere nejlepší příběh. (My jsme vybrali nejlepší scénář a zahráli jej jako divadlo). (Na příklad se můžete podívat ZDE.)

c)

Deník jednoho týdne: Každý student měl svou WIKI stránku a během jednoho týdne psal záznamy do připravené tabulky. Po vyplnění diáře si každý přečetl několik záznamů svých partnerů a připsal otázky,které byly obratem zodpovězeny. ( Na příklad se můžete podívat ZDE.)

d)

Práce s WIKI stránkami: wiki stránek v twinspace lze využívat místo fóra, které je poněkud komplikované, přehledné barevné tabulky, do kterých studenti zapisují, lze vytvořit pohodlně ve Wordu a do WIKI překopírovat. K procvičení gramatiky „be going to“ a předpřítomného času jsme už několikrát využili předvánoční období a studenti měli napřed odpovědět sadu otázek typu: „What are you going to buy to your mum? How many kinds of sweets are you going to bake?“ ( na příklad se můžete podívat ZDE) , a potom těsně před Vánoci otázky jako: „Have you bought a Christmas tree? Have you found a present bought for you by your parents?“  Do WIKI stránek psali odpovědi žáci obou zemí a také vzájemně reagovali na odpovědi ostatních např. “A perfume for your mum – that´s  a good idea. What brand are you going to buy?”.

e)

Společně sdílené povídky- slouží k procvičení čtenářských dovedností a zároveň komunikace. Nástroj vhodný k této aktivitě je www.storyjumper.com. Studenti v malých mezinárodních skupinkách dostanou za úkol přečíst si určenou povídku (každá skupina jinou – my jsme použili povídky E.A.Poea). Povídka je rozdělena do tolika částí, kolik je ve skupince studentů a každý dostane jednu část. Pak v programu storyjumper napíšou společně obsah povídky (knihu je možné sdílet). Nakonec přidají 3 otázky, aby se mohly zapojit i ostatní skupinky, které si obsahy povídek přečtou a odpoví na otázky. ( Na příklad se můžete podívat ZDE.)

f)

Peer learning pomocí prezentací: vhodné k procvičení určitého tématu. Malé skupinky vytvoří prezentace na dané téma včetně kontrolních otázek a slovní zásoby. Partnerská skupinka si prezentaci přečte a odpoví na otázky. Původní skupinka zkontroluje odpovědi v programu HOT POTATOES vytvoří křížovku nebo cloze test na procvičení dané slovní zásoby, což si opět vymění s partnery.