PŘEDSTAVUJEME ŠKOLU, MĚSTO, ZEMI NEBO JINÁ TÉMATA TÝKAJÍCÍ SE NAŠÍ KULTURY

a)

Diskuse založená na obrázcích: Studenti jsou rozděleni do malých skupinek (při dvou partnerech skupinky 2+2). Každá čtveřice má vyhrazen svůj prostor pro spolupráci. Je stanoveno téma: např. město našich partnerů, nebo i jiné téma, např. problémy životního prostředí našich partnerů. Dvojice si navzájem do prostoru umístí tři obrázky reprezentující téma (např. své město) v jejich zemi. Obrázky nemají žádný popis. Partnerská dvojice vymyslí ke každému obrázku tři otázky, které by osvětlili vyobrazené téma. Původní dvojice – autoři obrázků- na těchto devět otázek odpoví. Partnerská dvojice na základě odpovědí vytvoří prezentaci o např. městě partnerů. Využije i obrázky. (Na příklad se můžete podívat ZDE.)

b)

Presentace ve formě PUZZLE a úkoly: Studenti připraví klasickou presentaci o škole / městě v Power Point (maximálně 10 slajdů) a uloží ji jako jednotlivé obrázky, ty pak převedou do formy puzzle pomocí https://www.flash-gear.com/puzzle/ (online nástroj, ale po několika měsících puzzle zmizí, na příklad se můžete podívat ZDE ). Partneři tak nedostanou prezentaci „zadarmo“ – musí si jednotlivé slajdy s obrázky i texty složit. Jako aktivita pro partnery jsou k prezentaci vytvořené otázky / quiz v HOT POTATOES nebo v Google docs  nebo otázky ve formě hry RISK, takže si partneři mohou zasoutěžit (uděláno jednoduše v Power Point, tabulka s otázkami za 10, 20, 30 a 40 bodů a hypertextové odkazy na další slajdy). Další možností je  prezentace v Power Point a zvlášť puzzle některých obrázků či detailu z obrázku z prezentace. Úkolem partnerů je obrázek složit a napsat partnerům, o jaký objekt (jakou budovu, sochu koho apod.) se jedná.

c)

Příběh založený na údajích v prezentaci partnerů: Studenti všech  zemí si vymění presentace o svých městech. Úkolem pak je , aby každá škola napsala začátek nějakého příběhu, který bude zasazen do prostředí města partnerů , ti pak napíšou další část příběhu a konec je  zase autorským dílem, studentů, kteří příběh začali. (Na příklad se můžete podívat ZDE.)

d)

Webquest: Nápad byl v podstatě převzat z balíčku „Culture in a box“, jen byla navíc použita forma Webquestu. Žáci tentokrát nevytvářeli prezentace o vlastní škole, městě atd., ale měli zjistit informace z webových stránek (sledujíce pokyny ve Webquestu) o svých partnerech a zpracovat prezentace o nich. Úskalí tohoto postupu je jednak v tom, že ne každá škola a město mají své webové stránky v angličtině ( takže např. my jsme si tyto webové stránky museli napřed sami vytvořit), jednak v tom, že žáci mají tendenci nalezené informace leckdy jednoduše a nekriticky zkopírovat a použít (učitel může vyžadovat, aby student byl schopen jakoukoli část prezentace přeložit do češtiny). /Na příklad se můžete podívat ZDE.)