PŘEDSTAVUJEME SE

a)

Přiřazování fotografií a textů: Každý student napíše představovací dopis a zároveň se vyfotí tak, aby fotografie obsahovala nějaký identifikační prvek (např. jak hraje na housle, jak drží fotoaparát, jak si čte oblíbenou knihu). Úkolem partnerů je přiřadit fotografie, které jsou pod čísly ve fotogalerii v twinspace, k podepsaným studentským dopisům. ( Na příklad se můžete podívat ZDE a ZDE.)

b)

Přiřazování fotografií a popisů s využitím VOKI avatarů: Studenti si vytvoří „avatar“ pomocí programu www.voki.com. Třída se vyfotí a každý svému avatarovi „dá do úst“ svůj popis včetně oblečení či svého postavení na fotce. Partneři si promítnou fotku a pouští avatary a... hádají kdo je kdo. ( Na příklad se můžete podívat ZDE.)

c)

Hledání věcných chyb: Každý student natočí  krátké představovací video a zároveň napíše  představovací dopis / vyplní formulář o sobě, ve videu udělá záměrně 2-3 věcné chyby a úkolem partnerů je objevit „jeho přeřeknutí“. (Na příklad se můžete podívat ZDE.)

d)

Kdo je kdo: „Blind meeting“ – studenti se seznámí pomocí dopisů a krátkých videí a na doporučení učitele si napíšou o každém z partnerů stručné poznámky. Ve škole jsme pak napřed zahraje hra „Who is who“ ( na příklad se můžete podívat ZDE) , aby žáci pochopili princip otázek, kterými se co nejrychleji dozvědí, kdo je ta druhá osoba. Domluví se společný chat, studenti se přihlásí do twinspace a na chat, ale pak si vymění počítače tak, aby každý seděl u nějakého jiného. Každá dvojice (Čech a zahraniční partner) pak má 5 minut na to, aby pomocí zjišťovacích otázek přišli na to, jak se jmenuje jejich partner.

e)

V čem se podobáme, v čem se lišíme: Studenti se představí každý na samostatné WIKI stránce a úkolem partnerů je najít shody či odlišnosti a napsat o nich formou komentáře a zeptat se na nějaký detail (např. Já hraji tenis a ty také. Jak dlouho už ho hraješ? Vyhraješ vždy?). Místo komentáře je možné nechat studenty napsat si přes mailovou stránku v twinspace, pak ale však se hůře kontroluje splnění úkolu.

f)

Video a křížovka: Každý student se představí v krátkém videu a řekne o svých koníčcích apod., napíše si otázky, na které je  jednoslovná odpověď (např. Co je tvůj oblíbený sport?), ty jsou na začátku videa, úkolem pro partnery je  doplnit křížovku udělanou v HOT POTATOES a vloženou do WIKI v twinspace pomocí html kódu.

g)

Poznáte KDO JE KDO v tomto JibJab videu?  Po tom, co se studenti pomocí předcházejících aktivit poznali, několik studentů se spolu domluví a udělají společné JibJab video (podle toho, jaké je tou dobou zadarmo), partneři mají poznat, kteří studenti vystupují ve videu, což není vždy lehké.

h)

Game „Do we know each other?” Má-li učitel ve třídě nějakého žáka zvláěť kreativního a šikovného na IT, může např. vytvořit stolní hru podobnou “Člověče nezlob se” a doplněnou o otázky buď postavené na informacích, které jsme už získali o partnerech, anebo nějakém jiném tématu. (Na příklad se můžete podívat ZDE.)